Tuesday, April 27, 2010

A day before convocation

Saya sangat gembira berjumpa semula dengan Ah Zha. Ah Zha adalah pelajar saya sejak semester lepas di bawah kursus Matematik Kejuruteraan. Perjumpaan kami telah banyak membawa kenangan lalu kepada saya dan saya bersyukur bahawa kami dapat berjumpa kembali. Ah Zha bukan seorang pelajar yang pintar tetapi Ah Zha tahu dan jelas akan sasarannya. Saya masih ingat akan bagaimana Ah Zha menunjukkan usahanya sepanjang semester dan inilah cara usaha yang tak dapat saya temui lagi di kalangan pelajar saya di politeknik ini (selain Sarah). Saya berharap pelajar saya yang lain dapat membaca blog ini. Ah Zha tidak pernah berasa malu untuk bertanya soalan dan dia sedar akan kelemahannya. Saya masih ingat akan dua nasihat terakhir yang diberikan kepadannya pada hari terakhir kami berjumpa pada semester lepas. "Berusahalah dan jangan bergantung kepada orang lain" dan "Berfikirlah secara terbuka!". Inilah dua nasihat yang saya sampaikan. Hari ini saya masih sampaikan dua nasihat ini kepada Ah Zha sebagai hadiah kepada pengraduatannya. Terima kasih kepada ibu bapanya atas hadiah dari Melaka. Last but not least, tahniah, Ah Zha!!!